Comandă online mâncarea ta preferată, simplu şi comod

Terapie prin mâncare

31-May-2018, autor: Adriana Drăguț

 

Mâncarea ne face cu siguranță fericiți. Ne bucură deseori doar gândul că va urma să ne delectăm cu anumite preparate alese. La vederea unor feluri de mâncare ne entuziasmăm ca un copil. Mirosul altor preparate ne activează amintiri și emoții profunde. Dar cum să  folosim de această influență în beneficiul nostru?

 

     Diferențiază între poftele sănătoase și cele nesănătoase.

Corpul știe foarte bine ce nevoi are și ne ghidează prin intermediul poftelor noastre. Deseori avem spontan poftă de un anumit aliment tocmai pentru că avem nevoie de substanțele nutritive din el. Dar nu orice poftă vine din această nevoie.

Zahărul, de exemplu, provoacă dependență iar dacă începem să consumăm alimente ce conțin zahăr, corpul nostru ne va impinge să le consumăm în continuare. Tocmai de aceea e bine să observăm ce fel de pofte avem și care este sursa lor reală.

 

Ai mereu farfuria colorată!

   Alege să consumi fructe și legume care au culori cât mai variate. Anumite culori sunt specifice fiecărei categorii de vitamine și minerale. Alege să ai o farfurie cât mai colorată pentru a te bucura și stimula vizual dar și pentru a beneficia de un număr cât mai mare de vitamine.

 

Alege alimente care îți cresc nivelul de energie și serotonină!

   Cu siguranță ai observant că atunci când consumi predominant legume și fructe ai mai multă energie ulterior. Alimentele mai grele, precum carnea, sunt digerate într-un timp îndelungat de corp iar asta te face să te simți fără energie.

Alege înțelept alimentele pe are le consumi dar și orele la care îți programezi mesele. Uneori ai nevoie de mai multă energie după mâncare pentru activitățile planificate.

Te poți documenta care sunt alimentele ce ajută la producerea serotoninei – care este hormonul fericirii și la scăderea cortizolului – hormonul stresului. Mâncarea este aici pentru ca tu să te folosești și să te bucuri de ea. Alege sa consumi alimente care să te împlinească și pe alte planuri, dincolo de senzația imediată de sațietate.

(Vazut de 61 ori, 1 vizite azi)
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone