Comandă online mâncarea ta preferată, simplu şi comod

cumperi mai mult decât poți să mănânci

Cum te fac supermarketurile să cumperi mai mult decât poți să mănânci

2-Dec-2015, autor: EuCeMananc

De câte ori te-ai oprit într-un supermarket pentru a cumpăra lapte sau pâine, dar ai plecat cu căruciorul plin de provizii? Noi credem că ți s-a întâmplat de mai multe ori decât ți-ai dorit și suntem aici să îți spunem că nu ți se întâmplă numai ție. Studiile din industrie arată că în jur de 55% din cumpărăturile făcute în Supermarketuri nu sunt pe lista de cumpărături cu care ai venit de acasă, conform proverbului „socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg”.

Încearcă să nu te gândești la un supermarket ca la un loc binevoitor care îți pune la dispoziție tot ce ai nevoie, în schimb, percepe-l ca pe o cursă cu obstacole plină de capcane care te seduc în a cumpăra mai multă mâncare decât ai nevoie. Orice parte a magazinului, de la poziția pe raft, muzica ambientală și design interior, este gândită să încurajeze vizitatorii sa cumpere cât mai mult. Pentru consumator asta se traduce în încurajarea acestora de a cumpăra mâncare cu calitate nutrițională scăzută, să cheltuiască mai mult decât și-au propus, și să încurajeze risipa.

EU CE MĂNÂNC îți pune la dispoziție un scurt ghid supraviețuire a capcanelor marketingului:

Muzică cu strategie
Muzica din supermarket este însuși o artă. Cercetările arată ca muzica la volum mare încurajează oamenii sa treacă prin magazin mai repede, astfel supermarketurile nu își doresc asta. Muzica cu un tempo mai lent, inspiră cumpărătorii să încetinească și să cheltuiască mai mult, în timp ce muzica clasică încurajează spre achiziția de mărfuri mai scumpe.

Un parcurs familiar
Cel mai adesea magazinele sunt proiectate cu intrarea pe partea stângă și parcurgerea se face de la stânga la dreapta. Orientarea în sensul acelor ce ceasornic este naturală pentru 70-90% din populația dreptace. Studiile arată că acest tip de orientare și parcurs ajuta la creșterea vânzărilor și încurajează vizitatorii să se plimbe printre rânduri.

Flori pentru a te binedispune
Dacă într-un magazin se vând și flori acestea vor fi poziționate la intrare, iar acest lucru ajută în mai multe feluri. În primul rând, vei fi mai tentat să cumperi un lucru ne-esențial cum ar fi florile înainte să ai coșul plin. În al doilea rând florile te pot binedispune, cumpărătorii veseli cumpără mai mult.

Mirosuri tentante
Alt departament care este poziționat strategic lângă intrare este brutăria sau rotiseria. Acestea au rostul de a crește apetitul și senzația de foame. Nici un instrument de marketing nu este mai bun decât un stomac flămând într-un supermarket.

Paradoxul legumelor
Sectorul de legume și fructe de la intrare are și el mai mule motive pentru a fi la intrare. Culorile vii ale fructelor și legumelor ajută la inducerea unei stări de bine, exact ca și florile. Studiile arată că dacă vei începe cumpărăturile cu produse sănătoase ești mai tentat să pui în coș mai apoi și micile plăceri ne-sănătoase.

Parcurgerea întregului magazin
Opus magazinelor tradiționale cu tejghea, în supermarketuri, cele mai uzuale alimente sunt poziționate în colțuri diferite. Lactatele sunt poziționate separat de produsele din carne, sectorul de panificație este de obicei in colțul opus, spre intrare, iar alte alimente de bază precum uleiul, zahărul și pastele sunt poziționate în mijloc. Să fie o întâmplare? Deloc! Ideea acestei aranjări este de a îndemna cumpărătorul să parcurgă tot magazinul, astfel fiind supuși diverselor tactici de marketing, din zona fiecărui raion într-un mod natural. Un alt scop este acela de a familiariza cumpărătorul cu tot magazinul, și de a-l face să se simtă într-un loc cunoscut, care să îl facă să se simtă ca acasă, și unde să piardă cât mai mult timp.

Poziționarea pe rafturi
Cerealele sănătoase și alimentele de bază, sau cele mai ieftine sunt poziționate sus sau jos pe rafturi. Cele scumpe? Bineînțeles, la nivelul ochilor, pentru a putea fi văzute și puse în cărucior fără cel mai mic efort.

Poziționarea pe rafuri pentru copii
Excepție de la regula de mai sus, fac doar produsele pentru copii. Ambalaje frumos colorare, cu personaje din desene animate, care conțin produse bogate în zahăr, alți îndulcitori și coloranți, vor fi poziționate în partea de jos a rafturilor, de unde copii le pot vedea perfect. Astfel, că dacă ești însoțit de un copil la cumpărături acesta va începe interminabilele rugăminți care îți vor strica toată starea de spirit.

Asemănări sugestive
Poziționarea sosului de salsa lângă chipsurile tortilla, nu este întâmplătoare, sau pentru a vă scuti din timpul necesar parcurgerii mai multor raioane. Este acolo pentru ca de obicei este sosul cel mai scump, astfel veți fi tentat să îl cumpărați fără să vedeți si alte produse similare.

Matematică distractivă
La început pare că managerii supermarketului au lipsit de la ora de matematică. O ofertă de 10 produse cu 10 lei, poate suna foarte tentant . Dar dacă te gândești că de fapt nu ai nevoie de majoritatea produselor, și ceea ce ai de fapt nevoie poți achiziționa mult mai ieftin, iți vei da seama că de fapt nu exista nici o ofertă reală, este doar o iluzie de marketing.

Etichetare „alunecoasă”
Citește întotdeauna ofertele de pe rafturi cu atenție. O ofertă tentantă poate fi pusă între un produs și un alt produs mai scump (care nu este în promoție), dar este situat pe raft chiar lângă cel promovat.

Produse la vrac
Suntem încurajați să credem că dacă cumpărăm la vrac avem garanția celui mai bun preț, dar nu este întotdeauna cazul, în special la alimentele proaspete. Ardeii si avocado, ambalate pot fi mai ieftine decât cele cumpărate individual.

Căruciorul din ce în ce mai mare
Cărucioarele de cumpărături sunt create pentru a putea duce cât mai mult din magazin in portbagaj. Cu cât sunt mai mari cu atât oamenii vor pune mai mult în ele. Intr-un experiment, spune consultantul de marketing si autorul Martin Lindstrom, acesta demonstrează că dacă coșul de cumpărături este dublu în dimensiune, clienții vor pune cu 19% mai multe produse în coș. De aceea poate ai observat că aceste coșuri de cumpărături devin din ce în ce mai mari.

Obstacole la descărcare
Mai mult de 60% din cumpărători scot din coșuri produse chiar înainte de casele de marcat. Magazinele descurajează aceste obiceiuri, făcând benzi pentru cumpărături foarte înguste și flancate de o parte si de alta pentru a nu putea abandona produse nedorite.

Recompensa de la casă
Dulciurile de la casă de marcat beneficiază de atenție sporită din partea cumpărătorilor, acolo unde aceștia petrec cel mai mult timp. După ce aceștia au fost bombardați de o multitudine de mirosuri și culori, au fost asaltați de oferte tentante în magazin, este greu sa reziști tentației de a te răsfăța cu un baton de ciocolată. Cine nu ar dori o recompensă după ce a supraviețuit unei partide de shopping în supermarket?

Un studiu comparativ între shopping-ul online si cel clasic, demonstrează că fără atmosfera și mirajul unui supermarket, cumpărătorii sunt mult mai chibzuiți, cumpără exact ceea ce își doresc, și sunt mult mai atenți la banii pe care îi cheltuiesc în acest scop.

În concluzie, vă invităm să comandați mâncarea dorită, gata preparată de pe eucemananc.ro, fără a cheltui timp pentru cumpărături și bani pe alte produse de care nu aveți nevoie, dar pe care mirajul marketingului din supermarket v-ar tenta să le achiziționați.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone