Comandă online mâncarea ta preferată, simplu şi comod

Ce conțin alimentele pe care le mâncăm

Ce conțin alimentele pe care le mâncăm

19-Oct-2015, autor: EuCeMananc

Ritmul de viață al ultimelor decenii, lipsa de timp și stresul sunt câțiva dintre factorii care ne împiedică să ducem un stil de viață sănătos. Mergem grăbiți la cumpărături și achiziționăm lucruri care să umple frigiderul pentru încă o săptămână – dar avem certitudinea că luăm deciziile corecte vis-a-vis de lucrurile pe care le cumpărăm? Nu avem timp să citim etichetele, iar reclamele pe care le vedem spun că putem avea încredere în produsul respectiv. Însă realitatea se află undeva la mijloc.

Alege sănătatea în locul curei de slăbire.

În ultimii ani, lumea se preocupă din ce în ce mai mult de o viață sănătoasă, de o dietă echilibrată și de atenție sporită asupra deciziilor alimentare. Pentru aceasta, primul și cel mai important pas este citirea etichetelor. Alege întotdeauna sănătatea în detrimentul curei de slăbire, așa că nu lua în considerare doar informațiile de pe etichetă legate de calorii, ci și restul informațiilor din tabel, precum și lista de ingrediente pe care le conține produsul.

Ascultă-ți organismul!

Adu-ți aminte că ești unic ca și individ, așa că un singur tip de regim nu poate fi potrivit pentru fiecare. Doar citind cu atenție ingredientele conținute în produsul ales poți ști exact din ce este făcut, mai ales când acesta este procesat în prealabil. Din nefericire, există o listă foarte lungă de compuși chimici foarte toxici conținuți în mâncare. Nu te lăsa păcălit de ceea ce scrie pe cutie, deoarece foarte multe companii comercializează produse etichetate „100% naturale”, „fără aditivi” sau „făcut din ingrediente naturale”, iar când citești mai atent, vei descoperi o serie de denumiri ciudate, de care nu ai mai auzit – acestea nu sunt altceva decât chimicale.

Ai dreptul să-ți pui întrebări.

Nu-i așa că ți s-a întâmplat și ție să analizezi un produs și să-ți pui semne de întrebare? ”Sare, piper, usturoi pudră”, iar următorul ingredient este ”condimente”. Dar cele enumerate înainte, nu sunt tot condimente? La fel se întâmplă și în cazul ”aromelor naturale” – te întrebi de ce nu sunt listate individual, iar răspunsul poate fi altul decât ți-ai dori să auzi. Tot ce trebuie să faci este să te convingi singur că alimentele pe care le cumperi sunt într-adevăr potrivite și sănătoase pentru tine și familia ta.
Același lucru se întâmplă și în cazul mâncarurilor gătite – cu cât știi mai puține lucruri despre sursa de proveniență, cu atât mai mult încearcă să le eviți. Dacă nu ai timp să gătești acasă, poți mânca în oraș sau comanda prânzul la domiciliu. Din fericire, există din ce în ce mai multe localuri care servesc meniul zilei autentic, care are un gust destul de apropiat de ceea ce gătești acasă. Documentează-te puțin despre restaurantele din oraș și asigură-te ca, întotdeauna, ceea ce mănânci să fie cât mai sănătos și cât mai puțin procesat. Sigur că nu trebuie să-ți răpești plăcerea de a savura, din când în când, un deliciu de la fast-food sau de la patiserie. Însă alege cu grijă ceea ce cumperi și ceea ce mănânci, pentru a te bucura de beneficiile unui stil de viață sănătos, fii precaut și acordă timpul necesar unei alimentații atât nutritive, cât și sănătoase.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone