Comandă online mâncarea ta preferată, simplu şi comod

Alimente și băuturi care te ajută în sezonul rece

Alimente și băuturi care te ajută în sezonul rece

12-Oct-2015, autor: EuCeMananc

A început sezonul rece, dar, din fericire, pentru că vara a dispărut prea rapid, încă se găsesc o mulțime de plante care abia acum înfloresc, iar legumele și fructele fac o toamnă colorată. Deoarece organismul nostru încearcă în această perioadă să se adapteze schimbărilor de temperatură și condiții, acum este momentul oportun de a-i da o mână de ajutor sistemului imunitar. Poți începe prin a adăuga meniului din fiecare zi câteva dintre următoarele  ingrediente, folosite într-o serie de moduri rapide și plăcute:

1. Smoothie-uri

Acest tip de băutură îl poți face combinând orice ingrediente pe care îți place să le mănânci sau de care ai nevoie în dieta ta. Poți să alegi un smoothie din fructe roșii cu iaurt și miere, unul pe bază de suc de portocale sau un smoothie verde, din spanac și broccoli. Combină aceste ingrediente cum îți face plăcere, iar pentru micul dejun, poți adăuga un iaurt mai consistent, semințe și nuci. Ce mai poți folosi:

  • portocale
  • zmeură
  • afine
  • mere
  • lămâie
  • grapefruit
  • miere
  • scorțișoară
  • ginseng
  • cătină
  • ridiche albă

2. Ceaiuri

Pentru a-ți stimula anticorpii în acest sezon, ajută-te de ceaiuri naturale. De exemplu, ceaiul de frunze de zmeură, ceaiul de mentă, salvie sau mușețel sunt stimulente recunoscute și folosite de mii de ani ca aliați ai unui sistem imunitar puternic. Aceste plante le poți culege chiar tu, le pui la uscat timp de câteva zile și te bucuri de cel mai proaspăt și sănătos ceai. Chiar dacă nu ți-ai imaginat, și turmericul poate fi ingredientul de bază al unui ceai delicios. Și în această categorie poți opta pentru orice combinații care îți fac plăcere, iar rezultatul este garantat.
Alte ceaiuri recomandate:

  • tei
  • echinacea
  • fructe de pădure
  • verde
  • cimbrișor

3. Salate și sosuri

Nu uita ca în acest sezon să-ți iei cantitatea ideală de vitamine pentru organism. Fă-ți cât mai multe salate, la care poți adăuga atât legume, cât și fructe și condimente. Nu te feri de combinațiile dintre dulce, acrișor și sărat – aceste asocieri nu doar îți vor stimula papilele, ci vor asigura organismului tău echilbrul potrivit între proteine și vitamine, pentru a dispune de toate cele necesare în lupta cu pericolele sezonului rece.
Nu uita să adaugi în salate:

  • usturoi
  • ceapă
  • praz
  • țelină
  • hrean
  • ardei iute
  • sfeclă roșie

4. Mâncăruri

La fel ca și în categoriile de mai sus, și la capitolul mâncaruri poți alege orice combinație, profitând de legumele și fructele specifice sezonului. Dacă vrei să gătești sănătos, poți înlocui uleiul vegetal cu ulei de cocos, fiind mult mai indicat pentru gătit la temperaturi înalte. Acesta ajută nu doar sistemul imunitar, ci și sistemul digestiv. Completează meniul cu toate condimentele și ingredientele potrivite, dar alege-le dintre acestea pe cele care îți influențează și îți ajută organismul.

Iată ce poți consuma:

  • supe creme: dovleac, praz, morcovi, ceapă
  • murături
  • cereale: ovăz
  • lactate: iaurt, chefir

În concluzie, înainte de a apela la medicamente, protejează-te în toate modurile care asigură o bună funcționare organismului tău. Începe prin îmbrăcăminte călduroasă, nu uita de exercițiile fizice în fiecare săptămână și odihnește-te îndeajuns. Respectă toate normele de igienă, stai departe de persoane afectate de virusuri gripale și spală-te cât mai des pe mâini.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone