Comandă online mâncarea ta preferată, simplu şi comod

Convinge-ti copii sa manance sanatos

Convinge-ți copiii să mănânce sănătos

21-Sep-2015, autor: EuCeMananc

Ce porții de mâncare trebuie să împachetezi copilului tău, care sunt nutrienții de care are nevoie în fiecare zi și cea mai dificilă problemă – cum încurajezi copilul să mănânce un prânz sănătos și hrănitor?

A crea un plan nutrițional pentru cei mici și a veni în fiecare zi cu idei noi și inspirate vis-a-vis de ce ar trebui să mănânce poate fi o adevărată provocare. Lipsa de timp îți îngrădește posibilitățile și te poate ademeni în capcana semipreparatelor. Deși reprezintă o soluție rapidă, acestea sunt, de cele mai multe ori, pline de grăsimi și pot conține mult zahăr sau sare, așa că nu sunt recomandate.

Păstrează opțiunile variate, proaspete și gustoase, bogate în proteine, legume și fructe sau fibre, știind mereu că poți controla cantitatea de ingrediente mai puțin sănătoase. Prânzul este o masă foarte importantă, mai ales când copilul are nevoie de energie pentru a face față programului școlar. Fără acesta, copilul poate acuza dificultăți în a se concentra după-amiaza. Masa de prânz trebuie să conțină cel puțin o treime din nutrienții zilnici, necesari unei diete sănătoase.

Cum te împaci cu un mic capricios?

  • Implică-l în planificarea și prepararea pachetului pentru școală – copiii sunt mai înclinați să guste din mâncaruri pe care le-au ales sau le-au făcut chiar ei. De asemenea, copilul va alege bucuros dintr-o gamă mai restrânsă de opțiuni, așa că dacă are anumite preferințe în fiecare zi, introdu gradual celelalte variante, dar pregătește-te să ai răbdare până le va accepta.
  • În ceea ce privește produsele integrale, cei mici s-ar putea să le refuze. Fiind foarte sățioase și bogate în fibre, este posibil să le cauzeze disconfort pentru sistemul digestiv și senzație de balonare. Poți înlocui fibrele optând pentru piureuri și sosuri făcute din leguminoase pe care le poți adăuga în sandwich-uri. Când copilul va mai crește, va fi mai ușor să schimbi treptat pâinea, orezul și pastele cu unele integrale.
  • Sfătuiește-te cu alți părinți și inspiră-te din exemplul celorlalți copii pentru a crea un meniu complet pentru cel mic.
  • Poate cel mai important lucru de luat în vedere este de a nu folosi sub nicio formă mâncarea ca și recompensă, deoarece acest lucru susține ideea că mâncarurile dulci și bogate în lipide sunt o opțiune mai bună decât o masă sănătoasă, bogată în fructe proaspete sau produse lactate.
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone