Comandă online mâncarea ta preferată, simplu şi comod

Cum să mănânci sănătos la birou

Cum să mănânci sănătos la birou

9-Sep-2015, autor: EuCeMananc

Locul de muncă ne ocupă majoritatea timpului pe care îl avem disponibil într-o săptămână. Deși ușor deprimant, să realizezi acest lucru înseamnă să realizezi influența timpului petrecut la birou asupra sănătății. Biroul poate fi sursa unor deprinderi nesănătoase, cum ar fi lipsa de mișcare sau gustările ne-sănătoase, dar există câteva obiceiuri pe care le poți introduce în rutina zilnică, care te vor ajuta să îți menții sănătatea.

Folosește rutina, nu te împotrivi ei
Partea bună a unui program la birou este că, în timp, înveți care sunt orele libere și care sunt cele ocupate, care sunt nevoile de hrană ale corpului tău și când se manifestă ele. Te poți organiza în așa fel încât să iei pauze scurte pentru gustări și îți poți lua o cantitate suficientă de timp pentru a te bucura de un prânz destins, în liniște sau în compania colegilor. Este foarte important să reții că mâncatul în timp ce muncești sau mâncatul continuu sunt obiceiuri nesănătoase, care nu îți permit să te deconectezi, dăunând productivității tale pe termen lung, în ciuda aparențelor.

Ține aproape o listă a localurilor care îți livrează mâncare sănătoasă
Diversitatea culinară este unul dintre ingredientele care fac ziua de lucru mai plăcută. Deși ideal ar fi să ai timp și un buget care să permită evadarea din atmosfera de lucru, luând masa la un restaurant, acest lucru este de cele mai multe ori imposibil. Asta nu înseamnă că opțiunile de ultimă oră, precum produsele de patiserie sau mâncarea fast food, trebuie să înlocuiască un prânz echilibrat. Programează o notificare cu una sau două ore înaintea prânzului și alege mâncarea preferată. Găsești aici o listă diversă opțiuni de livrare pe care ți le oferă orașul tău.

Gustări
Ai grijă ca în fiecare zi să ai la îndemână diverse gustări, care să refacă necesarul de energie de care are nevoie corpul și creierul tău. Fructele, semințele, sucurile naturale, batoanele proteice și produsele lactate se vor dovedi foarte utile, mai ales dacă rămâi peste orele de program.

Apă
Apa este un element esențial al sănătății și confortului tău. Pe lângă funcțiile cunoscute, ea te ajută să combați efectele sedentarismului, comportându-se ca un amortizor pentru coloană. Oboseala poate fi cauzată și de deshidratare, iar aceasta se poate deghiza de multe ori în foame, dând peste cap planul tău riguros de mâncat sănătos. Amintește-ți să bei cel puțin 2 litri de apă pe zi, fie prin intermediul unei aplicații, fie având la îndemână o sticlă mare pe care să o bei în decursul perioadei petrecute la birou.

Dulciurile care nu se văd, se uită
Se pare că metoda cea mai eficientă de a te abține să mănânci lucrurile care-ți fac poftă, care nu sunt neapărat sănătoase, este de a nu le vedea. Dacă la birou se află pe masă un bol transparent cu dulciuri, mută-le într-unul opac sau mută-le definitiv de la vedere. Procedează la fel cu toate alimentele nesănătoase: închide capacul cutiilor cu ”tentații” sau ocolește locul unde se află acestea.

Savurează fiecare înghițitură a plăcerilor vinovate
Secretul oricărei diete reușite este echilibrul, de aceea trebuie să te bucuri de fiecare masă ori gustare și să nu îți interzici niciodată bucuria micilor plăceri, precum un desert sau o porție de fast-food. Însă totul trebuie făcut cu moderație, iar „ocazional” să nu devină ”în mod obișnuit”. Regimul de viață sănătos este cea mai bună alegere și chiar dacă te-ai răsfățat cu bunătăți, amintește-ți să revii la planul inițial.

Dacă urmărești să-ți menții sănătatea, este important să fii hotărât și să îți urmezi deciziile de a păstra o dietă nutritivă, chiar dacă vei cădea pradă tentațiilor din când în când. Să nu fii surprins dacă vei observa că și colegii tăi vor începe să-ți urmeze exemplul, mâncatul sănătos poate fi contagios, mai ales pentru aportul de energie și rezultatele pe care le aduce.

Sursa:
http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/bhcarticles.nsf/pages/Water_a_vital_nutrient?open
http://www.sparkpeople.com/resource/nutrition_articles.asp?id=1778&page=3

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone